De MIJN-omgeving: meest gestelde vragen
26 juli 2023
Hieronder vind je meer informatie over het nieuwe systeem dat wij per 1 mei 2023 gaan gebruiken in De Haamen. De volgende zaken komen aan bod:
- Algemene informatie nieuwe systeem (Dataduiker)
- Wanneer gaat het nieuwe systeem live?
- Wat gaat er veranderen?
- Wat is de 'Mijn-Omgeving' en wat kan ik ermee?
- Wat is het leerlingvolgsysteem en wat kan ik ermee?
- Wat kunnen gebruikers met het nieuwe systeem 'Mijn-Verhuur'?
- Hoe maak ik een account aan?
- Ik krijg een foutmelding bij mijn e-mail adres?
- Wat gebeurt er met mijn klantenpas en de tegoeden?
- Hoe koop ik een lesse les of entree?
- Hoe waardeer ik een 12- of 25 baden-/lessenkaart op?
- Hoe reserveer ik een activiteit of les?
HET NIEUWSYSTEEM
Sportlandgoed de Haamen gaat over naar een nieuw systeem, genaamd Dataduiker. Met Dataduiker komen alle systemen zoals o.a. onze kassa’s, verlenen van toegang, planning & verhuur en het leerlingvolgsysteem samen in één gebruiksvriendelijk pakket. Daarmee kunnen we onze processen beter stroomlijnen en efficiënter inrichten. En houden we nog meer tijd over voor de dingen die écht belangrijk zijn: onze gasten!
Wil je meer weten over dataduiker, klik hier.
LIVEGANG
Vanaf maandag 1 mei zijn wij overgestapt naar het nieuwe systeem. Dat betekent concreet dat we vanaf dat moment onze nieuwe kassa’s in gebruik hebben genomen en dat onze 'MIJN-Omgeving' actief is.
Daarnaast zullen alle klantgegevens inclusief tegoeden worden omgezet van het oude naar het nieuwe systeem. Deze handeling vindt plaats aan de kassa. Daardoor kan het, de eerste dagen op en na de livegang, drukker zijn aan de receptie voorafgaande aan de les(sen). Wij zullen ons uiterste best doen om dit zo veel mogelijk te beperken.
WAT GAAT ER VERANDEREN?
Laat voorop staan dat voor jou als gast zo veel mogelijk hetzelfde blijft zoals je dat van ons gewend bent. Zo behoudt iedereen zijn of haar klantenpas en natuurlijk ook de huidige tegoeden. Het nieuwe systeem biedt vooral nieuwe mogelijkheden en voordelen voor onze gasten. Zo heb je voortaan één plek met al jouw informatie en mogelijkheden om online zaken te regelen. Daarnaast stappen we over naar een vernieuwd leerlingvolgsysteem.
MIJN-OMGEVING
De MIJN-Omgeving is het online klantenportal van De Haamen. Door een account aan te maken en in te loggen kun je als klant eenvoudig bij al jouw persoonlijke gegevens. Je kunt o.a. je bezoekhistorie en actieve tegoeden van de zwemles inzien, mét de geldigheidsduur. Daarnaast kun je makkelijk en snel een losse zwemles kopen of je lessenkaart opwaarderen.
Alle functies en voordelen op een rijtje:
- Alle informatie van jou te zien in één de MIJN-Omgeving!
- Online ticket verkoop voor zowel zwemlessen als zwem- en beweegactiviteiten (aquasportief, banenzwemmen, 50-FIT, disco- en familiezwemmen, etc.).
- Reserveringsmogelijkheden voor alle zwem- en beweegactiviteiten (makkelijk en snel jouw plekje reserveren voor een activiteit)
- Gebruiksvriendelijk kopen en/of opwaarderen van baden-/lessenkaart
- Bezoek- en koophistorie inzien
- Tegoeden en geldigheidsduur bekijken
- Voortgang van jouw kind binnen de zwemles bekijken met ons gloednieuwe leerlingvolgsysteem.
LEERLINGVOLGSYSTEEM
Met het nieuwe leerlingvolgsysteem van De Haamen blijf je als ouder inzicht krijgen in de lessen, aanwezigheid en ontwikkeling van jouw kind. De omgeving van het leerlingvolgsysteem is geheel in Sibbe & Liefke stijl. Daarnaast hebben wij onze zwemcriteria per niveau en vaardigheden vereenvoudigd. Hiermee kun je de voortgang per vaardigheid nog beter volgen.
Het leerlingvolgsysteem is te benaderen via de MIJN-Omgeving! Of via https://lvs.dehaamen.nl/.
Alle functies en voordelen op een rijtje:
- Nog makkelijker en overzichtelijk de voortgang van jouw kind online volgen
- Geheel in Sibbe & Liefke stijl
- Online afmelden voor de zwemles als je kind bijv. ziek is
- Opmerkingen inzien van de zwemdocent
- Relevante berichten zoals het voltooien van een niveau, het verplaatsen naar een nieuwe groep, behalen van een diploma, etc.
Met ingang van 01-05-2023 dien je jouw zoon/dochter af te melden voor de zwemles in het leerlingvolgsysteem. Voor langdurige afwezigheid (meer dan één les) vragen wij je om contact op te nemen met de receptie. Houd er rekening mee dat de eerste gemiste les voor eigen rekening is.
Helaas is de historie van de aan-/afwezigheid vóór 1 mei niet zichtbaar in het nieuwe leerlingvolgsysteem. Het nieuwe systeem begint vanaf 1 mei als het ware opnieuw vanaf 0 de aan-/afwezigheid te registreren. Wij kunnen echter nog terugkijken in het oude systeem waardoor wij precies weten hoeveel lessen kinderen hebben gevolgd.
MIJN-VERHUUR
Met MIJN-Verhuur kunnen onze gebruikers met een account inloggen in hun persoonlijke MIJN-Verhuur-Omgeving. Het fijne hieraan? Gebruikers kunnen, vanaf het nieuwe seizoen, voortaan zelf reserveringen toevoegen, annuleren en/ of wijzigen. Deze module wordt pas eind augustus in gebruik genomen. In de zomervakantie zullen wij al onze vaste gebruikers hierover gaan informeren!
ACCOUNT AANMAKEN
Belangrijk is een account met je eigen inlog. Dat kun je vanaf vandaag eenvoudig aanmaken. Dit geldt ook voor alle ODS-leden. Je hoeft overigens geen compleet nieuw account aan te maken, dat hebben wij al grotendeels voor je gedaan. Volg onderstaande instructie:
- Ga naar mijn.dehaamen.nl
- Klik op inloggen
- Klik vervolgens op wachtwoord vergeten
- Vul in het lege veld je bij ons bekende e-mailadres in en klik op ‘Aanvraag versturen’
- Je ontvangt een mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord
- Ga opnieuw naar mijn.dehaamen.nl, voer je e-mail en nieuwe wachtwoord in en klik op inloggen
- Binnen het account vind je jouw persoonlijke gegevens, actieve producten en de mogelijkheid om tegoede op te waarderen of een plek te reserveren
- Zit jouw kind bij ons op zwemles? Het leerlingvolgsysteem is gekoppeld aan de MIJN-omgeving en dus vanuit daar makkelijk te benaderen. Of via https://lvs.dehaamen.nl/
FOUTMELDING E-MAILADRES
Heb je geen e-mailadres doorgegeven aan ons? Een foutief e-mailadres? Of is je e-mailadres in de tussentijd gewijzigd? Geef dan het juiste e-mail aan ons door. Dat kan aan de receptie of via info@dehaamen.nl.
KLANTENPAS EN TEGOEDEN
Belangrijk om te vermelden is dat je jouw klantenpas kunt blijven gebruiken. Vanzelfsprekend blijven ook de tegoeden gewoon actief. Tijdens je eerstvolgende bezoek moeten de huidige tegoeden wel even worden omgezet op de jouw huidige pas. Dat gebeurt door een collega aan de balie. Daardoor kan het, de eerste dagen van de live, drukker zijn aan de receptie voorafgaande aan de les(sen). Wij zullen ons uiterste best doen om dit zo veel mogelijk te beperken.
HOE KOOP IK EEN LOS LES/ENTREE?
Het bestellen van een losse les of entree gaat via de MIJN-Omgeving. Klik op ‘Koop tickets’. Hier kun je jouw gewenste activiteit selecteren en vervolgens een los les of entree selecteren.
Je kunt een plek reserveren of alleen de losse les/ticket aanschaffen. Door bij ‘Nu Reserveren’ op ‘nee’ te klikken kun je direct de losse les/entree afrekenen. Na betaling ontvang je een e-mail met het ticket (QR code). Via de MIJN-omgeving is het ook mogelijk om je ticket te bekijken.
Je kunt ook direct jouw plekje reserveren. Door bij ‘Nu Reserveren’ op ‘ja’ te klikken kun je direct jouw plekje reserveren. Door vervolgens op toevoegen te klikken kun je online jouw product afrekenen. Na betaling ontvang je een e-mail met het ticket (QR code) inclusief je gereserveerde activiteit. Via de MIJN-omgeving is het ook mogelijk om je ticket te bekijken.
HOE WAARDEER IK EEN 12 of 25 BADEN-/LESSENKAART OP?
Het opwaarderen van je 12 of 25 baden-/lessenkaart gaat via de MIJN-Omgeving. Selecteer je gewenste activiteit met product en klik op ‘Toevoegen’. Na betaling komt het product automatisch op jouw klantenpas te staan. Je aankoop is ook terug te vinden in de MIJN-omgeving onder ‘Mijn actieve producten’.
HOE RESERVEER IK EEN ACTIVITEIT OF LES?
Het reserveren van een activiteit of les gaat via de MIJN-Omgeving. Dat kan door een losse les/entree te kopen. Zie ‘hoe koop ik een losse les/entree?’.
Of via de tegoeden op je 12- of 25 baden-/lessenkaart. Ga dan naar ‘mijn actieve producten’ en naar het juiste product. Klik op ‘reserveren’ en kies jouw gewenste activiteit en dag/tijdstip en klik vervolgens ‘direct reserveren’. Jouw plekje is hiermee gereserveerd en je ontvangt een bevestiging per mail.
MEER INFORMATIE
Mochten er nog onduidelijkheden of vragen zijn, dan kun je altijd langs bij de receptie om antwoord te krijgen. Wij staan hier altijd voor je klaar! Kun of wil je niet wachten neem dan contact met ons op via info@dehaamen.nl.